Ať to zní jako to největší šílenství, asi tomu nezabráníme. Zvrhlost nazývaná „propojené auto“ je za dveřmi.
Stále více automobilek začíná uzavírat smlouvy s IT firmami, mezi nimiž kraluje AT&T. Podle všeho by auto mělo být další bezdrátovou periférií. Jako bychom jich neměli dost. Audi a Tesla by měly v příštím roce získat spojení s bezdrátovou sítí AT&T, v případě Audi dokonce s 4G LTE.
Mimo jiné bychom měli mít k dispozici navigaci, Facebook, Twitter a 7 000 internetových rozhlasových stanic. Jako jahůdka na dortu by pak měla být možnost streamování videa na 8 dalších periférií. To si firmy myslí, že jezdím s autobusem?
A aby bylo hůř, firmy přihazují diagnostiku motoru. Nějak mi není jasné, jak tohle pochoduje stejným směrem jako obrana proti ztrátě pozornosti za volantem. V současné době zakazuje textování 41 amerických států, 12 států zase nedovoluje ani používání mobilů.
Když vynecháme nepozornost, je tady i možnost hackování, protože co je připojené k internetu, je hacknutelné. U počítače to může být nepříjemné, ale takový hacknutý volant nebo brzdy mohou být při stovce výrazně nepříjemnější. A že by firmy do aut nacpaly počítače dva, jeden pro diagnózu a druhý připojený k internetu pro zábavu cestujících, o tom si dovoluji pochybovat.
V oblasti aut a počítačů se ale schyluje ještě k jedné bitvě. V poslední době toho o nás ti plechoví miláčci vědí až moc. Navíc co vědí, to bonznou. Výrobci tvrdí, že to lid chce, zastánci našeho soukromí ale vidí rudě.
Začínají se objevovat i hlasy, které mají pocit, že to, co naše auto zaznamená o naší činnosti, zůstává naším majetkem. Je na čase, protože black box, zaznamenávající kde co, od toho kam jedeme, jak rychle a jestli jsme u toho použili bezpečností pásy, je od září tohoto roku ve Spojených státech povinný.
A jinde nebude lépe, neboť co je blbé, to se chytí. Po těchto datech nejvíce touží policie, která nás na nich chce pohoupat, a pojišťovny, které nás na tom chtějí potopit.
Nakonec to všechno bude jinak. Povoleno bude všechno, velký bratr bude mít přístup ke všem datům (o státních špiónech ani nemluvě), a ten, kdo z toho všeho bude profitovat nejvíc, bude strejda Google.
Chvíle, kdy pojedeme kolem krámu a naskočí nám reklama na nejnovější slevu, je totiž opravdu za nejbližším rohem. A naše soukromí dostává další ťafku.
14. 2. 2014
Autor: Václav Větvička
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
T-Mobile představil limitovanou předplacenku se 100 GB dat, za kterou zaplatíte jen 300 Kč měsíčně. A každé 12...
Společnost Netflix rozšířila nová pravidla pro sdílení hesel do dalších více než 100 zemí. Za využívání účtu mimo...
CETIN od dubna zařadil do svého portfolia nový tarif, který umožní na optických přípojkách využívat rychlost až...