Úvod > Články > LinekedIn vsází na blogy: retro nebo budoucnost?

LinekedIn vsází na blogy: retro nebo budoucnost?

LinkedIn se po delším experimentování rozhodl, že nabídne možnost svým uživatelům blogovat. Jde o krok zpět, který se vrací k době, kdy blog psal téměř každý, nebo rozumný posun k rozvoji služby?

LinkedIn je síť, která primárně cílí na budování sociálního kapitálu – člověk na ní má životopis, sbírá doporučení a ocenění o svých schopnostech od druhých.  Mezi zajímavé možnosti patří také mapování publikací, na které se neustále ptá. Právě možnost sdílení obsahu spojeného s kontextem autora se z řady důvodů jeví jako silně perspektivní.

Až doposud byla funkce blogování přístupná jen několika významným osobnostem, které měli za úkol technologii testovat. To, co především zajímalo LinkedIn, byla podpora komunitního života na portálu. Všechny publikace, diskusní a zájmové skupiny a nově i blogy mají tuto sociální síť posunout od místa, které je užitečné pro HR manažery a personalisty (a ty kdo si hledají práci), k silně komunitní platformě, která bude zajišťovat širokou mezinárodní spolupráci a rozvoj.

Měl by to být LinkedIn, kde bude člověk hledat odborníky, aktuální názory, poznatky a posuny v problematice, která ho zajímá. Z tohoto úhlu pohledu dávají smysl jak blogy samotné (ty jsou nyní aktivovány postupně všem uživatelům), tak také to, že podle všeobecných podmínek je možné příspěvky mazat, pokud nejsou přínosné komunitě.

To, co na první pohled může působit jako určitá cenzura, má ochránit uživatele před záplavou blogů náctiletých nebo těch politicky zaměřených a dát prostor skutečně náročným oborovým tématům. A právě zde může být kámen úrazu.

Ony významné osobnosti již blogují nebo publikují jinde, a díky RSS je lidé z oboru sledují a komunikují s nimi. Blogy skončily proto, že lidi nebavilo psát dlouhé věci bez patřičného impaktu.

LinkedIn by právě tento dopad a čtenost musel zajistit, což nebude nic snadného. Zvláště pokud uvážíme, jakým způsobem je v zemích mimo USA (kde má přece jen více sociální charakter) používán.

Osobně si v současném stavu fungování LinkedInu nedovedu představit, že by podobný koncept mohl masově fungovat. K tomu by musela přibýt řada dílčích změn – podpora sledování významných osob bez spojení, propagace kvalitních příspěvků, dobré SEO atp.

Pokud tak nejde o součást větších změn, čemuž zatím nic příliš nenasvědčuje, jde o neškodné retro bez větších šancí na úspěch.

5. 3. 2014

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Vodafone se rozdělí na 2 firmy: Své stožáry nabídne ostatním operátorům

 

Vodafone se rozhodl, že vyčlení svou pasivní infrastrukturu do nové společnosti. V rámci nově vzniklé Vantage Towers...

CETIN zveřejnil statistiky rychlostí internetu. Jaký je u nás průměr?

 

CETIN každoročně investuje miliardy korun do modernizace své komunikační infrastruktury. Kolik internetových...

T-Mobile a O2 obnovují prodej bondingu

 

CETIN znovu obnovil prodej bondingu. Od 1. února si tak můžete bonding znovu objednat jak u T-Mobilu, tak u O2...