Když před osmi lety tehdejší šéf Microsoftu Steve Ballmer překvapivě prohlásil, že finanční budoucnost Microsoftu je v reklamě, jen tak to zahučelo. Microsoft v té době získal pocit, že tradiční dojné krávy, tedy Office a Windows, to už mají spočítané.
Většina profesionálů v tom s Microsoftem souhlasila, což bylo poněkud ploskolebé, protože ani pro jeden z těchto produktů nebyla žádná reálná konkurence. Navíc zisky jak z Windows, tak z balíku Office od té doby jen vzrůstaly, a nesnížily je ani hrůzy v podobě Visty a Windows 8. V kasičce prostě cinká a cinká.
Když teď nový šéf Microsoftu halasně ohlásil Microsoft Office pro iPad, objevily se hned kritiky. Pesimisté bědovali, že tento kancelářský balík podřízne prodej tabletu Surface. To je samozřejmě čirý nesmysl, protože když už nějak pomineme, že je Surface téměř neprodejný, tak hlavně platí, že lidé sahají po iPadu z desítek, ba tisíců důvodů, ale nainstalovaný software od Microsoftu to ale opravdu, opravdu není.
Navíc to všechno vypadá, jako by Microsoft zapomněl, že není ničím jiným nežli výrobcem softwaru (ostatně výlety do oblasti hardwaru pravidelně končí katastrofou, snad s čestnou výjimkou Xboxu, který ovšem dlouhé roky finančně krvácel).
Takže heslo by mělo být vyrábět a prodávat software pro kohokoliv, kdo je ochoten zaplatit. Mágové Microsoftu se ale neradi zbavují pocitu, že vybojovat si hegemonii je to nejlepší řešení, a všechno ostatní pak už půjde samospádem.
Windows, přes všechny experimenty s osmičkou, od kterých Microsoft krok po kroku ustupuje, na tom nejsou finančně nijak špatně. No a že v dohledné budoucnosti firma žádné štěstí nenajde ani v tabletech, ani ve smartphonech, je možná z pohledu majitelů akcií nepříjemné, ale reálné.
Mezitím majitelé iPadů s nadšeným hýkáním sahají po balíku Office. K čemu jim tak asi bude? Vysvětlení je celá řada, jedno šílenější než druhé. Jedním z nich je teorie, že si na tabletu budu moci před přednáškou udělat změny či doplňky na PowerPointu.
Zajímavá teorie, ale většina lidí s přednáškou má v tašce laptop. A pokud za každou cenu musím cestovat nalehko, šoupnu přednášku na externí paměť a v případě potřeby si udělám úpravy na místě. Přednáška stejně jede z počítače a za otázku „můžu si na moment půjčit počítač“ ještě nikdo nikomu hlavu neutrhl.
Samozřejmě si mohu k iPadu připojit klávesnici a pracovat relativně normálně. Pohodlné to ale rozhodně není a pravidelností se to zcela určitě nestane. Office pro iPad je navíc součástí Office 365, což znamená solit každý měsíc 10 dolarů.
Jestli se tedy prodej tohoto balíku pro iPad rozletí na plné obrátky, bude jasné, že heslo, kterým se proslavil P.T. Barnum, má platnost i dnes. Pokud si ho někdo nepamatuje, tak připomínám: „Trouba se rodí každou minutu“.
18. 4. 2014
Autor: Václav Větvička
Čínské e-shopy Temu a Shein výrazně snižují výdaje na digitální reklamu v USA. Důvodem jsou nová cla na levné...
Oblíbená aplikace Mapy.cz se vydává za hranice. Nově se mění na Mapy.com, což symbolizuje její ambice stát se...
Meta spustila první reklamy v aplikaci Threads. Testování probíhá s vybranými značkami v USA a Japonsku.
T-Mobile nově nabízí Netflix jako součást vybraných tarifů. Sepsali jsme pro vás všechny důležité informace, které k...
O2 v březnu představilo novou platformu Oneplay. Nyní aktualizoval svou Magenta TV i T-Mobile. Obě služby jsme pro...
Chcete získat Netflix zdarma? U T-Mobilu ho získáte ve verzi Premium jako dárek při pořízení nové Magenta TV.