Firma, která vlastně dala e-book světu, se rozhodla se vším praštit. Sony Librie byl v roce 2004 převratný kousek, ale Sony Reader se postupně začal propadat do marastu nezájmu a nedokázal šikovnějším firmám konkurovat. Kindle, kterému dnes patří 90 procent trhu, je prostě příliš silný.
Sony slibuje, že periférie DPTS-1 bude pokračovat, ale ta zvládne jen stahovat PDF, a za 1 100 dolarů více než připomíná drahotu. Posledním plnohodnotným modelem (a celkově desátým v pořadí) byl PRS-T3, který se už následníka nedočká.
Elektronické čtečky knih mají podivnou historii. Microsoft do nich kdysi těžce investoval a celá divize makala na čtečkách. Tisíce čínských tlapiček mělo podle představ mágů Microsoftu přecpat knihy, u kterých propadl copyright, do nového formátu, takže toho mělo být spousta zadarmo. Kde nic tu nic, po stovkách proinvestovaných miliónů se divize tiše rozpustila.
Teprve když se do nového odvětví opřel šéf Amazonu a nabídl Kindle s přívětivou cenou (a v té době měly i knihy pro Kindle cenu přívětivou), bouchly ve veřejnosti saze. Teď pomalu vidíme víc lidí s Kindlem v ruce, nežli lidí otevírajících klasickou knihu, a je pravděpodobné, že většina klasických paperbacků podobné čtečky prostě nepřežije. V rodině, kde knihy hltají oba dospělci, prostě jiná alternativa na cestu k moři ani není, zvláště pak v době neustálých zmenšování povolených zavazadel v letadle.
Přitom čtení na readerech je díky technologii e-ink mnohem příjemnější nežli na tabletu, což je vlastně LCD displej. E-booky mají technologii MEMS, která je pro oko mnohem šetrnější. S touto technologií sice experimentoval kde kdo, ale vyvinuli to kluci od Sony (úplně přesně od E Ink Corporation).
S tím, jak Sony ohlásil konec e-booků, padl také Reader Store, nejdříve pro dva velké trhy ve Spojených státech a Kanadě, později pro všechny. Pouze v Japonsku pojede Reader Store beze změny.
Zákazníci se mají přehlásit ke kanadské firmě Kobo (no kanadské, ve skutečnosti patří japonskému gigantu Rakuten), která by měla umožnit čtení většiny titulů.
15. 8. 2014
Autor: Václav Větvička
Meta po 11 letech zavádí reklamy přímo do WhatsAppu. Budou se zobrazovat v záložce Updates, mimo osobní chaty.
Telegram oznámil partnerství se startupem Elona Muska xAI. Díky tomu získá 300 milionů dolarů výměnou za integraci...
Čínské e-shopy Temu a Shein výrazně snižují výdaje na digitální reklamu v USA. Důvodem jsou nová cla na levné...
V poslední době se v ChatGPT objevilo hned několik nových modelů AI. Každý z nich se hodí k jiným úkolům, ale pro...
Minulý měsíc rychlosti internetu znovu kolísaly. Podívejte se na květnové statistiky i na to, jak si vedl váš provider.
T-Mobile a Vodafone přicházejí s novými datovými balíčky pro cestování mimo EU. Jaké možnosti máte a která nabídka...