Wi-Fi najdete v japonské Střele nebo v Centrálním parku v New Yorku. Na závěr se pak podívejme, zda Microsoft skutečně chce konkurovat iPodu.
Pokud si v roce 2009 uděláte výlet do Japonska, šupky dupky do jejich Shikanzenu, tedy japonské Střely, kde na lince z Tokia do Osaky budete mít možnost při rychlosti 300 km/h také využívat Wi-Fi.
Příjem na palubě bude umožněn díky propustnému koaxiálnímu kabelu vysílajícímu vysokofrekvenční signály, jež budou přijímat palubní receivery.
Zatím je vše ve stádiu úvah, protože bude potřeba změřit a naplánovat vedení, uskutečnit pár zkoušek, nejlépe úspěšných, s příjmem vysokorychlostního bezdrátového příjmu ve vlacích, přičemž testy zahrnují i hlavní vlakový koridor v americké Kalifornii. Zde se již totiž podařil příjem signálů při rychlosti 320 km/h.
Do amerického New Yorku a jeho parků, včetně Centrálního, si však můžete udělat se svým Wi-Fi přístrojem výlet již nyní. Od října 2004 probíhala různá jednání o pokrytí všech deseti parků bezdrátovým signálem, přičemž se hledali sponzoři.
Začátkem července pak byla podepsána sponzorská smlouva s Nokií a novinami The New York Times, takže plnému spuštění nic nebrání.
Ve všech deseti parcích bude aktivováno 18 míst, z toho osm přímo v Central Park, přičemž plné pokrytí bude stačit jak pro mobilní telefony, tak notebooky. První letní pokusy jen v Bryant Park svědčí o tom, že se zde denně připojilo zhruba 250 uživatelů.
Vyberte si – zpravodajská stanice a server Bloomberg uvedla informaci, že v prosinci uvede Microsoft na trh konkurenta iPodu, tedy přenosného přehrávacího zařízení hudby s možností přenosu skladeb díky Wi-Fi bez nutnosti počítače.
Mluvčí Microsoftu pak velice vhodně volenými slovy prohlásil, že žádné podobné demo nemají, neřekl však, že by nic nezkoušeli. Pak sdělil, že si zástupce Bloombergu a agentury AP pozvali na kobereček ohledně uvedených spekulací a pověstí.
Tomu, že Microsoft něco podobného připravuje, nahrávají ale i další okolnosti – přenosný přehrávač Microsoft Windows Media Player 11, spolupráce Microsoftu s firmami jako EMI Group Plc, Universal Music Group, NBC, Fox nebo CBS Corp. Nesmíme ani zapomenout na partnerství s Milpitas, kalifornským Sandisk Corp., s Creative Technology Ltd., Toshiba Corp., Dell Inc. a Sonicblue Inc., jehož Rio se prodává se softwarem Microsoftu. A pokud jde o SanDisk, patří mezi největší konkurenty iPodu a Applu statečně šlape na paty, pokud jde o podíl na trhu.
Navíc Microsoft chystá novou verzi Windows s názvem Vista, která by měla kompletně podporovat všechny multimediální kanály, dokonce se díky tomu budou označovat některé počítače speciálním logem, že jsou k potřebnému výkonu způsobilé.
12. 7. 2006
Autor: Jan Lipšanský
O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...
Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...
O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...
Od května 2025 zdražují poplatky za televizi a rádio. Nově budou platit i domácnosti s mobily a tablety schopnými...
T-Mobile rozdává předplatné umělé inteligence Perplexity Pro na rok zdarma. Aktivovat si ho mohou všichni zákazníci...
Italská vláda přešla do druhé fáze přípravy vlastní satelitní konstelace. Síť více než 100 družic bude sloužit pro...