Úvod > Články > Nudíte se? Kupte si králíčka WiFáčka!

Nudíte se? Kupte si králíčka WiFáčka!

Už se vám omrzely tradiční formy čtení e-mailů nebo SMS? Dobře, kupte si tedy plastikového králíčka Nabaztaga!

Že různá zvířátka a postavičky na lidi zabírají, o tom nemá smysl si povídat. A když se podíváme na pole her, kde slaví různé simulátory života stále větší úspěchy (a kdo dnes vzpomene na kdysi tak populárního Tamagochiho?), tak zabírají i ve virtuální realitě.

Nyní je zde králík s poněkud těžkým jménem na vyslovení – Nabaztag.

Co umí?

Ve zkratce umí přijímat e-maily, ohlašovat e-maily, přijímat SMSky, je nezávislý na počítači, navíc, pokud máte děti, zažene děti do postele hlasovým povelem, také prý umí sledovat burzu a dopravní zácpy – to vše díky Wi-Fi připojení k internetu, odkud informace získává (navíc je v něm on-line software a filtry).

Proč tak divné jméno?

Měří 23 cm, má bílé tělo, uši jako radary a tělíčko, které bliká. Jeho jméno v arménštině znamená kupodivu slovo králík. Proč v arménštině? Protože tvůrce králíčka, Rafi Haladjian, z Arménie pochází, i když nyní pracuje ve Francii ve firmě Violet, kterou ostatně z 55 procent vlastní. Ten tvrdí, že králík má někdy u dětí větší váhu než rodiče.

Další údaje

Ale zpět k dalším údajům – králíček stojí 150 dolarů, resp. 115 euro nebo 80 liber (britských), a prodává se nyní ve většině zemí Evropy (i když v Česku jsem jej neviděl), navíc v této době expanduje do Ameriky. Rafi Haladjian totiž vloni v prosinci představil králíčka na CNN, a hned mu volalo na 350 000 diváků, kteří jej chtěli okamžitě koupit.

Z dějepisu si matně vzpomínám, že králík v Austrálii zapříčinil největší ekologickou katastrofu, tak tam by se měli asi bát. V Evropě jich prodali na 50 000 kousků. Navíc se dá koupit přes internet, např. přes ThinkGeek nebo Gadgets. A aby toho kosmopolismu nebylo málo, vyroben je hádejte kde? Ne, i když Tchajwan byl blízko – ano, v Číně.

Komu je určen?

Ano, to je zajímavá otázka. Jeden z nejmenovaných pracovníků firmy Violet (nějak mi to připomíná firmu Jana Wericha z Pana Tau, vám ne?) prohlásil, že když manželce pošle SMSku, a ona zrovna vaří, králíček dá jasný signál, což prý mobily neumějí. A pak – samozřejmě, jsou zde děti. Nezapomeňme, že již dnes je reklamní trh zaměřen převážně na ně, ať si tvůrci reklam tvrdí, co chtějí. Jen se stačí podívat na reklamní blok v televizi, kolik dětí má děsně chytré tatínky, maminky, babičky, dědečky, co jim kupují samá nezdravá jídla v domnění, jak jsou zdravá a dětem prospěšná. Navíc děti jsou výborným potenciálním základem pro budoucí koupě – jen je potřeba jim včas vsugerovat onu důležitou myšlenku, že musejí neustále kupovat novinky a být těžce „in“, jinak jsou „out“. Pokud se králíček sveze na této vlně, má vyhráno. Alespoň na čas, než přijdou nové technologie – a nová zvířátka.

18. 8. 2006

Autor: Jan Lipšanský

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Technika s lidskou povahou

O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...

 

Furt něco mažu

Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...

 

5 zajímavých pivních webů

O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...

Nejčtenější články

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2021

 

V březnu opět klesala rychlost kabelového, optického i Wi-Fi internetu. Pouze v případě DSL připojení jsme...

O2 zdražilo hardware a prodloužilo závazek na 5 let

 

Operátor O2 od 1. května upravil podmínky svých služeb. Kromě toho, že výrazně zdražil svůj hardware, také...

O2 zdvojnásobilo rychlost internetu pro více než milion domácností

 

Operátor O2 díky bondingu, výstavbě předsunutých DSLAMů, novým optickým přípojkám a kombinaci pevných a mobilních...