Úvod > Články > Udává zase porno směr technologického vývoje?

Udává zase porno směr technologického vývoje?

A další novinky uplynulých dní: Skype postihly problémy se spojením ― Hotmail navýšil místo: 5 GB zdarma pro vaše e-maily ― Google nabízí zdarma StarOffice ― a více...

Porno zase udá směr technologického vývoje?

Již nějakou dobu na trhu svádí souboj technologie HD DVD a Blu-Ray. Spousta analytiků, a mnohé společnosti jim daly za pravdu, se shodla, že to bude opět pornografický průmysl, který vybere vítěze mezi formátem HD DVD a Blu-ray. Bylo to totiž právě porno, které před skoro třiceti lety pomohlo k vítězství VHS nad formátem Betamax. Nedávno se zástupci amerického pornografického průmyslu nechali slyšet, že budou preferovat právě formát HD DVD. Může to znamenat konec nadějí Blu-Ray?

V prvé řadě si musíme říct, proč zrovna pornografický průmysl by měl cokoliv rozhodovat. Skutečnost je však taková, že jenom ve Spojených státech amerických činí obrat jak z prodeje porno snímků, tak půjčovného přes dvanáct miliard amerických dolarů, což v přepočtu dá zhruba 250 miliard korun. Svět jiné zábavy, Hollywood, přitom vydělá asi 9 miliard amerických dolarů. To je stěžejní důvod, proč analytici pornografický průmysl označují za „soudce“ v technologických přích. A je přitom zcela jedno, jaký z formátů je lepší, či horší. Své prozradí i náklady výroby. Právě někteří výrobci nosičů se přiklánějí raději na stranu HD DVD. Důvod je nabíledni: HD DVD a standardní DVD mají mnoho společného a upravit výrobní zařízení pro lisování nosičů v HD provedení je mnohem snazší a méně nákladné než v případě přechodu na Blu-Ray disky.

Ovšem jak ukazuje poslední vývoj, Blu-Ray přes všechna tato fakta konkurenční formát HD DVD poráží. Podle oznámení  Home Media Research výsledky prodeje za první pololetí letošního roku hovoří jasně; Blu-Ray vede nad HD DVD v poměru 2:1. Nicméně objem prodaných nosičů a přehrávačů je příliš nízký na to, aby se z toho poměru dal usuzovat další či konečný vývoj. Vše se rozhodne ve chvíli, když jedna nebo druhá technologie zlevní na přijatelnou míru umožňující masovější rozšíření.  A to pravděpodobně nebude dříve než někdy v příštím roce.

Microsoft testuje SP1 pro Office 2007

V době, kdy Microsoft vydal srpnové záplaty pro Windows a Office, uvolnil vyvoleným testerům i zkušební první servisní balík (SP 1) pro MS Office 2007. O tom není na rozdíl od Vista SP 1 a XP SP 3 známo zhola nic ― oficiálně byl potvrzen pouze vývoj opravného balíčku a jeho testování. Není znám ani termín vydání.

Beta verze SP 1 pro MS Office 2007 nese označení „Technical Preview“ a je dostupná účastníkům programu TAP od Microsoftu (Technology Adoption Program). Testování je omezeno na dobu 30 dní, během kterých členové mají Microsoftu sdělit své zkušenosti s balíkem. Třebaže Microsoft o detailech mlčí, z minulých verzí MS Office lze usuzovat to, že balík SP1 bude s největší pravděpodobností sbírkou všech oprav a aktualizací, čili že nepřinese žádné velké změny navíc.

Skype postihly problémy se spojením

Populární komunikační program Skype se ve čtvrtek 16. srpna potkal s dosud nevídanými problémy s připojením, známým spíše uživatelům ICQ. V podstatě celý den se uživatelé nemohli na Skype přihlásit a výpadky či přetížení serverů bylo patrné i na stránkách Skype. Později se na Skype.com objevila zpráva týkající se problému, ale ani tak toho moc známo v době psaní článku není („...naši technici zjistili softwarovou chybu a na jejím odstranění pracují. Očekáváme, že tohle bude vyřešeno během 12 až 24 hodin“ stojí na webu Skype.)

Hotmail navýšil místo: 5 GB zdarma pro vaše e-maily

Velice populární freemailová služba Hotmail.com nyní nabízí svému uživateli 5 GB místa (namísto původních 2 GB). Předplatitelé prémiových služeb mají k dispozici celých 10 GB místa. Nicméně maximální velikost přílohy zůstává stále jen na 10 MB. Naproti tomu další populární služba Gmail.com se pomalu přibližuje třígigabajtové hranici a nedávno byl také zvýšen limit pro maximální velikost e-mailové přílohy na 20 MB.

Google nabízí zdarma StarOffice

Google začal ve svém (jak jinak než beta-) balíčku aplikací (tzv. Google Pack) nabízet kancelářský balík StarOffice od společnosti Sun. Ta jej přitom stále prodává za 70 amerických dolarů. Google nakoupil licence a do balíku integroval svůj vyhledávač.

StarOffice se obecně považují za vyspělejší mutaci populárního bezplatného balíku OpenOffice (OpenOffice coby open source projekt byl rovněž založen společností Sun). Kancelářský balík StarOffice k tomu obsahuje vlastní překladač mezi formátem ODT a OpenXML, takže uživatel může bez problému otevírat a editovat dokumenty vytvořené v nejnovějším balíku MS Office 2007.

Vyšla Opera 9.23

Na světě máme další verzi webového prohlížeče Opera. Vývojáři ji označují za „doporučovanou bezpečnostní aktualizaci“. Hlavní záplata přišla pro funkci zpracování JavaScriptu. Další úpravy se týkají stability a výkonu souvisejícím se Speed Dial (Rychlý přístup). Rovněž byly opraveny i problémy se scrollováním kolečkem myši ve Windows Vista. Operu 9.23 si můžete stáhnout ze stránek výrobce. Je dostupná ve verzích pro více operačních systémů (Windows, Solaris, QNX, OS/2, MacOS, Linux, FreeBSD, BeOS).

20. 8. 2007

Autor: Oldřich Klimánek

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...