ČTÚ vydal ve své tiskové zprávě doporučení, co dělat v případě, že vám umře někdo blízký a vy se musíte vypořádat s jeho závazky. Nejčastěji jde o stížnost pozůstalých na to, že mrtvý elektronických služeb už nevyužíval, přesto za ně mají zaplatit.
Pak si take často stěžují na to, že smlouva s poskytovatelem není smrtí ukončena automaticky. Jenomže ten se nemá jak dozvědět o tom, že mu právě umřel zákazník. Úmrtí je proto potřeba neprodleně ohlásit.
Smlouva o poskytnutí elektronických služeb pak oficiálně smtí účastníka zaniká. Ve smluvních podmínkách poskytovatelů je upraven postup, který by měli v případě takové události pozůstalí dodržet, aby mohla být smlouva ukončena.
A jak postupovat? Musíte předložit nějaký důkaz o tom, kdy zákazník umřel, nejlepší je úmrtní list. Smlouva ke dni úmrtí končí a vyúčtování za služby po daném datu operátor stornuje.
Máte taky možnost, jako oprávněný dědic, služby dál užívat. Uzavřete novou smlouvu na své jméno a pokračujete v čerpání tarifu.
Zadejte do našeho formuláře konkrétní adresu a zjistěte, jestli neexistuje lepší a rychlejší varianta.
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
22. 2. 2018
Autor: Redakce DSL.cz
3G4GLTEMBBmobilní internetpevný internettelekomunikace
Americká vláda poskytla společnosti Samsung grant ve výši 6,4 miliardy dolarů. Použit bude na výrobu továren na čipy...
Americký Senát schválil návrh zákona, který zakazuje TikTok v obchodech s aplikacemi, pokud ji její čínský vlastník...
Italská vláda jedná o návrhu zákona, podle kterého by za trestné činy spojené s AI nástroji hrozily mnohem přísnější...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...