Český telekomunikační úřad v zářijové monitorovací zprávě radí, abyste si při uzavření smlouvy s operátorem kontrolovali kontaktní údaje. Můžete se tak vyhnout mnohým nepříjemnostem.
ČTÚ na základě svých zkušeností s vyřizováním spotřebitelských stížností upozornil, aby si lidé dávali pozor na správnost kontaktních údajů ve smlouvě s operátorem.
Často totiž právě z důvodu chybných kontaktů vznikají mnohá nedorozumění. Podle úřadu se například stává, že operátor zákazníkovi vystaví upomínku za neuhrazení využívaných služeb ve stanovené lhůtě, i když zákazník tvrdí, že službu řádně uhradil.
Při šetření pak vyjde najevo, že zákazník zvolil platbu inkasem, ale operátorovi dal špatné číslo účtu, a tak částka nemohla být stržena.
Operátor následně může posílat zpoplatněné upomínky, případně i přerušit nebo ukončit poskytování služeb.
Dalším častým příkladem je chybně zadaný e-mail. K zákazníkovi se v takovém případě nemusí dostat informace o změně smlouvy ze strany operátora. A pokud je e-mail hlavním způsob komunikace, může dojít ke zvýšení ceny služeb bez toho, aby se tuto skutečnost spotřebitel dozvěděl a mohl případně využít své právo odstoupit bez sankce od smlouvy.
Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR
24. 9. 2021
Autor: Redakce DSL.cz
digitální televizemobilní telefon
V beta verzi aplikace WhatsApp pro Android se objevily další novinky. Uživatelé už brzy dostanou možnost upravovat...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Uživatelé, kteří dostávají potvrzovací e-maily se vstupenkami do kina a letenkami na Gmail, je nyní automaticky...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...