Úvod > Články > Na vlně sociálních sítí

Na vlně sociálních sítí

Říkají vám něco slova LinkedIn, Instagram, Snapchat nebo Twitter? Nebo jedete na vlně Facebooku a žádnou jinou sociální síť již nepotřebujete?

Na vlně sociálních sítí

Obliba sociálních sítí již několik let roste závratnou rychlostí a útočí na nás ze všech stran. Společnosti, jednotlivci, instituce i známé osobnosti využívají tento prostor ke sdílení svých zálib, každodenních momentů či svých názorů a myšlenek. Abyste i vy mohli být součástí tohoto světa, stačí si jen pořídit chytrý telefon, tablet, notebook nebo počítač a mít připojení k internetu. Pojďme si nyní některé méně známé představit a připomenout si ty, které se již staly neoddělitelnou součástí našeho každodenního života. Vybrat si můžeme z řady různě zaměřených sociálních sítí.

Facebook

Není třeba snad ani obsáhle představovat. Založen v roce 2004 pro studenty Harvard University a od roku 2006 zpřístupněn pro širší veřejnost. Od té doby prošel řadou inovací a změn, od vzhledu profilu, hlavní stránky, či chatu až po změny ve všeobecných podmínkách, které často vyvolávaly bouřlivé reakce uživatelů, se stal nejpopulárnější sociální sítí na světě. Má přes miliardu aktivních uživatelů a byl přeložen do více jak devadesáti jazyků. Dají se zde sdílet fotografie, videa, vytvářet pozvánky na různé akce a události, statusy, sdílet linky nebo komunikovat s přáteli přes messanger. Dále je možné posílat virtuální dárky s osobním vzkazem (za poplatek $1), využít k prodeji či nákupu Bazar, anebo prostřednictvím funkcí POKE a LIKE na sebe upozornit své přátelé a dát jim vědět, že se vám něco líbí. A mnoho dalšího.

Instagram

Je mobilní aplikace, která umožňuje svým uživatelům pořizovat a sdílet fotografie a krátká, maximálně 3-15ti vteřinová videa, která je možné dále sdílet na dalších sociálních platformách jako je např. Facebook, Tumblr, Twitter nebo Flickr. V aplikaci je možné fotografie upravovat za pomoci různých filtrů, efektů a dalších nástrojů. Ve světě se těší velké oblibě. Má více jak 400 mil. uživatelů a byl přeložen do 27 světových jazyků.

Twitter

Je sociální síť, která umožňuje uživatelům posílat a číst krátké, maximálně 140 znaků dlouhé zprávy, které se nazývají "tweety". Jako registrovaní uživatelé můžete tweetovat o čemkoli, přidávat fotografie a videa. Byl přeložen do více jak 35ti světových jazyků a se svými více jak 316ti miliony aktivních uživatelů se řadí mezi nejoblíbenější sociální sítě na světě.

Pinterest

Je webová stránka, na které naleznete návody, informace a inspirace ke všem svým koníčkům, zájmům a zálibám ze všech různých oblastí. Ve svém profilu si zvolíte obsah, který vás nejvíce zajímá a který se vám bude zobrazovat na vaší hlavní nástěnce „pinboardu“. Kliknutím na jednotlivé piny budete přesměrováni dále na originální stránky nebo blogy, ze kterých získáte další, podrobnější informace. Jednotlivé piny si můžete označovat jako oblíbené nebo můžete přidávat své vlastní.

LinkedIn

Jedná se o největší profesní sociální síť na světě. Slouží k propojení více jak 300 milionů uživatelů nejrůznějších profesí. V České republice se stává stále více populární. Uživatelé zde mohou zveřejnit svůj profesní životopis, vzájemně si dávat reference anebo také označovat vlastnosti, ve kterých daný uživatel vyniká. Zároveň slouží k hledání a nabídce zaměstnání.

Snapchat

Je mobilní aplikace určená k rychlé a zábavné mobilní komunikaci. Uživatelé mohou udělat fotografii, nahrát video a přidat krátký text a vše poslat dalšímu uživateli-příjemci. Uživatelé nastaví časový limit (rozsah mezi 1 – 10 vteřinami), po který je možné si daný obsah prohlížet, poté se má daný obsah vymazat. Pokud si příjemce nevytvoří screenshot. Tato aplikace není v naší zemi až tak rozšířená a oblíbená jako v jiných státech Evropy a v USA.

YouTube

Je hned po Facebooku nejrozšířenější a nejpopulárnější virtuální prostor na internetu. Tato stránka slouží uživatelům k nahrávání, prohlížení a sdílení videí. Zahrnuje videoklipy, televizní klipy, hudební videa a jiný obsah, jako je video blogování (vlogging), krátká originální videa, a vzdělávací videa. Jednotlivá videa se dají komentovat nebo hodnotit, zda se líbí či nelíbí. Většina obsahu na YouTube byla nahrána jednotlivci, kteří si vytvoří svůj vlastní kanál, na který posléze umisťují videa všemožného obsahu. Avšak velké mediální korporace a další organizace nezůstávají pozadu.

Tumblr

Je sociální síť umožňující uživatelům posílat multimediální a jiný obsah na zkrácené formě blogu. Opět slouží ke sdílení fotografií, videí, citací, textů atd. Uživatelé mohou sledovat blogy ostatních uživatelů. Vaše příspěvky nebo vámi sledované blogy a jejich obsah se ukládá na dashboard – hlavní nástěnku. Profil se může nastavit jako soukromý nebo veřejný. V České republice si tato sociální síť zatím moc příznivců nenašla.

17. 10. 2015

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní aplikacemultimediaostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

WhatsApp bude mazat uživatele, kteří nepřijmou nové podmínky

V polovině května vstoupí v platnost nové zásady ochrany osobních údajů na WhatsAppu. Pokud je nepřijmete, Facebook...

 

Mercedes S-class bude využívat mobilní služby od Huaweie

Nový S-class od Mercedesu bude využívat mobilní služby od Huaweie. Místo aplikací od Googlu dostane Huawei Mobile...

 

Google a Facebook musí začít platit australským médiím za obsah

Australský parlament schválil zákon, podle kterého musí společnosti Google a Facebook platit místním médiím za...

Nejčtenější články

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v lednu 2021

 

Jaké rychlosti pevného a mobilního internetu jsme naměřili v prvním měsíci roku 2021? Podívejte se, kterému...

Operátoři musí nově uvádět reálné rychlosti připojení: Při odchylce máte nárok na slevu

 

Operátoři mají od 1. ledna povinnost uvádět v cenících a smlouvách reálné rychlosti připojení. Pokud tyto hodnoty...

Povinnost informovat o reálných rychlostech nesplnila většina poskytovatelů internetu

 

Od 1. 1. 2021 platí nová povinnost pro všechny poskytovatele internetu. Musí zákazníky přesně informovat o reálných...